Dodatki na PC, szczegóły trybu multiplayer czyli więcej informacji o nowej odsłonie serii XCOM

Twórcy XCOM: Enemy Unknown opowiedzieli o tym, jakie dodatki pojawią się w pecetowej wersji gry i przybliżyli szczegóły trybu multiplayer.

Firma Firaxis opowiedziała o dodatkach, jakie pojawią się w pecetowej wersji gry XCOM: Enemy Unknown. Posiadacze komputerów mogą liczyć między innymi na możliwość przybliżania i oddalania kamery podczas walki (na konsolach obraz będzie zablokowany). Komputerowe wydanie strategii ma zawierać też opcję rysowania siatki na polu walki, która pozwoli sprawdzić wpływ terenu na poruszanie się jednostek.

O dodatkach opowiedział Jake Solomon, główny producent gry z Firaxis. Studio chce upewnić się, że będzie ona dostosowana do pecetów. „Granie na myszce i klawiaturze to inne doświadczenie” – powiedział Solomon. Z tego względu deweloper musiał stworzyć odmienny interfejs niż na konsolach i dodać kilka przycisków. Solomon przyznał, że odpowiednie działanie XCOM na myszy i klawiaturze jest koniecznością w przypadku tej gry.

W XCOM: Enemy Unknown pojawi się multiplayer – jego szczegóły zostały przybliżone przez serwis Eurogamer. Firaxis jest świadome tego, że dla wielu fanów obecność tego elementu jest kontrowersyjną decyzją. Rozgrywka wieloosobowa była projektowana od początku, bo twórcy chcieli umożliwić graczom wcielenie się w kosmitów. Inspiracją okazał się mod UFO2000, który wprowadzał taką formę zabawy do pierwszego XCOM.

Z opisu multiplayera wynika jednak, że będzie on tylko dodatkiem do zabawy solowej. W tym trybie otrzymamy możliwość rozegrania bitwy między dwoma drużynami składającymi się ludzi i kosmitów. Oddziały będziemy budować z pewnej puli punktów, kupując różne wersje jednostek (każda z nich otrzyma określoną cenę). Co ciekawe, od początku będzie można wykorzystać wszystkie postacie, łącząc je w dowolny sposób i dobierając sprzęt.



System walki w trybie multiplayer będzie różnił się od tego z kampanii solowej, ale w ogólnych założeniach pozostanie podobny. W sieci tury będą ograniczone czasowo – ich długość ustalimy przed walką. Ważnym aspektem pozostanie chowanie się za zasłonami i odpowiednie wykorzystanie jednostek. Autorzy przygotują 5 map i być może wypuszczą kolejne po premierze. W grze pojawią się rankingi sieciowe, ale zabraknie systemu progresu/rozwoju.

Źródło:
Szymon Liebert - GRY-OnLine


Klemens
2012-08-13 07:42:23